matalltsa.blogg.se

Comfort food, Svenskt, Filippinskt, Danskt, Thai, Indiskt, Koreanskt, Persiskt, Junkfood, Vietnamesiskt. Jag gillar MAT, alltså. ALL MAT.

Espinacas con garbanzos med tomat- & avokadosalsa

Publicerad 2012-09-13 15:53:32 i Billigt

 
 
Ett nyfunnet favoritrecept är kikärts- och spenatröra, som jag envisas med att kalla för espinacas con garbanzos. Jag har bara gjort det en gång tidigare, och då hade jag det till tortilla de patata (eller potatisomelett, om man inte är lika pretto som jag.) och det var en ljuvlig kombination. Jag upptäckte dock efter en blöt kväll att det var sinnessjukt gott till ris! (ja, jag hade cravings efter kikärtor på fyllan - inte burgare som vanligt, så det är verkligen gott!) Så igår gjorde jag det igen. Fast med ris och tomat- & avokadosalsa. Underbart tillsammans! Dessutom helt veganskt, om man går igång på det. Själv går jag igång på god mat, som detta ju också är.

Receptet på espinacas con garbanzos hittar ni här.
 
Tomat- & avokadosalsa för 4 personer:

2 tomater, tärnade
2 avokado, tärnade
½ rödlök, tunt skivad
1 vitlöksklyfta, finhackad
Saften från ½ citron
½dl koriander, hackad
1msk olivolja
Salt
Svartpeppar
 
Blanda tomater, avokado, koriander och rödlök i en skål. Vispa samman olivolja, citronsaft, vitlök och kryddor och slå över grönsakerna. Blanda varsamt och servera till espinacas con garbanzos och ris.
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

TVILLING, 85:A, MALMÖ, DANOFIL, MUSIK,PEOPLE, ÖL, MAT, INTERNETZ.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela