matalltsa.blogg.se

Comfort food, Svenskt, Filippinskt, Danskt, Thai, Indiskt, Koreanskt, Persiskt, Junkfood, Vietnamesiskt. Jag gillar MAT, alltså. ALL MAT.

Chicken briyani

Publicerad 2012-12-03 17:55:08 i Indiskt

 
 
I lördags gjorde jag en maträtt som min vän lagt upp på sin blogg. Det är en indisk maträtt med bland annat kyckling, ris, saffran, cashewnötter och russin. När jag smakade den i lördags fick jag flashback, det påminde väldigt mycket om en persisk maträtt jag blev bjuden på av en kompis från Iran, när jag bodde i Göteborg för några år sedan. Jag tror att det var mitt första möte med persisk mat, och jag blev så förvånad över att min anti-russin-i-mat-attityd försvann. Det är verkligen något jag inte tycker man kan utesluta i denna maträtt, även om man inte är förtjust i det. Min sambo avskyr russin hur man än serverar det vanligtvis, men han märkte faktiskt inte att det var det i!
Tillagningen innefattar en del steg, men det är verkligen värt det, för det är supergott!
 
Receptet hittar du här.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

TVILLING, 85:A, MALMÖ, DANOFIL, MUSIK,PEOPLE, ÖL, MAT, INTERNETZ.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela