matalltsa.blogg.se

Comfort food, Svenskt, Filippinskt, Danskt, Thai, Indiskt, Koreanskt, Persiskt, Junkfood, Vietnamesiskt. Jag gillar MAT, alltså. ALL MAT.

Spaghetti med salvia och soltorkade tomater

Publicerad 2012-08-17 11:45:00 i Italienskt

 
 
Detta receptet hittade jag på Elsa Billgrens blogg för länge sen. Jag tyckte det lät enkelt och gott, så jag testade receptet, och nu är det ett återkommande vardagsrecept! Jag brukar visserligen ändra receptet lite efter vad jag har hemma, men måstet är ju såklart salvia och soltorkade tomater. Jo, och rödlök. Det är många som inte tycker om smaken av rå lök, men jag fullkomligt älskar det, därför har jag i princip alltid rå rödlök eller salladslök i mina sallader.
Här kommer gårdagens variant på ett av mina favvis-snabblagade-vardagsrecept!
 
3 personer
 
Ingredienser:

Spaghetti
1 kruka salvia
4-5 soltorkade tomater, finhackat
½ rödlök, strimlad
2 tomater, tärnade
½ påse ruccola
50g smör
Några stänk tryffelolja
Salt
Svartpeppar
1 hel röd, torkad chili, strimlad
1 vitlöksklyfta, pressad
 
Koka spaghetti. Plocka alla salviabladen från plantan och  fräs tillsammans med soltorkade tomater, chili, vitlök och salt&peppar i smör och tryffelolja. När spaghettin är klar, låt den svalna något (annars blir ruccolan kokt och tradig när man blandar allt). När du tycker spaghettin är tillräckligt sval, blanda då samman salviasteket och resterande ingredienser. Blanda allt och servera. Om man vill kan man avsluta med lite riven parmesanost på toppen. Har aldrig testat det, men frågan är om det nånsin kan bli fel med pasta och parmesan?
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

TVILLING, 85:A, MALMÖ, DANOFIL, MUSIK,PEOPLE, ÖL, MAT, INTERNETZ.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela