matalltsa.blogg.se

Comfort food, Svenskt, Filippinskt, Danskt, Thai, Indiskt, Koreanskt, Persiskt, Junkfood, Vietnamesiskt. Jag gillar MAT, alltså. ALL MAT.

Pad ga-praw

Publicerad 2012-08-11 21:56:00 i comfort food

 
 
Thai thai thai! Så gott! Bara älskar kombinationen stekt ägg och ris. Glömde koriandern i gurksalladen, men det var supergott iallafall! Hade en liten skål med fisksås, calamansi, chili, vitlök och socker vid sidan om, för att dels tillfredställa min fisksåsobsession, och dels för att ge mer hetta. Hade besök som inte är lika van vid chili så det fick bli så (Inte mig emot, FISKSÅÅÅÅS!!) Och måste bara säga att BIRD CHILLIES är ju helt sinnessjuka. Så små och söta, men ack så starka. Yeah, det är min melodi!
Receptet på pad ga-praw hittar du här, och gurksalladen här.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

TVILLING, 85:A, MALMÖ, DANOFIL, MUSIK,PEOPLE, ÖL, MAT, INTERNETZ.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela