matalltsa.blogg.se

Comfort food, Svenskt, Filippinskt, Danskt, Thai, Indiskt, Koreanskt, Persiskt, Junkfood, Vietnamesiskt. Jag gillar MAT, alltså. ALL MAT.

♥ Möllan ♥

Publicerad 2012-08-31 14:25:03 i Allmänt

 
 
 
 
"Jag älskar dig mer än möllan."

Detta hörde jag en kille säga till en tjej på skolan igår. Så himla fint. Jag förstår precis vad han menar. Atmosfären där finns liksom inte någon annanstans i malmö. Människor från hela världens hörn går att finna i denna del av stan. Persiska små butiker trängs mellan thaiaffärer och ölhak. Känslan på möllan är avslappnad, ungdomligt livlig, och det känns nästan inte ens som man är i malmö. Älskar det.
 
 
 
Om man någon gång ska handla på möllans torghandel så är det baskemej nu! Det fullkomligt dignar av grönsaker, frukter, bär, svamp och örter. Man får nästan lite beslutsångest när man går där. Jag älskar det! Jag fyndade 2 knippen koriander (alltså 2xca350g koriander! ska fylla frysen inför vintern) 1 knippe salladslök och ca 100g haricot verts.
 

42spänn för allt det här! Fatta döbilligt juee!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

TVILLING, 85:A, MALMÖ, DANOFIL, MUSIK,PEOPLE, ÖL, MAT, INTERNETZ.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela